wtorek, 21 maja 2013

Kultura Indian !

Ostatnio zafascynowały mnie plemiona Indian. Jak byłam ośmiolatką dostałam od taty plecaczek zrobiony przez prawdziwego Indianina w Argentynie. To wtedy zaczęłam się interesować tym ludem.Tata tłumaczył mi, że nazwa Indianin została przyjęta po tym jak Kolumb przybył do Ameryki uważające, że Ci Amerykanie są z Indii.W każde lato uwielbiałam rozbijać swój wigwam (stożkowaty namiot) i udawać, że jestem Indianką zabijającą  strzałami z łuku potwory z mojej wyobraźni.W wieku 10-13 lat biegałam na każdej koloni krzycząc Aaaaaaaa! i klepiąc w tym czasie ręką usta (to też pokazał mi tata, ale nie wiem czy Indianie naprawdę tak robili). Dotychczas smarując twarz kremem np. NIVEA najpierw robię dwie krechy na każdym policzku a dopiero później to rozsmarowywuję. Teraz gdy mam 14 na karku przypominam sobie o nadawaniu symbolicznych imion zawziętych z natury (podobają mi się dziewczęce; Neha-kochająca, Lali-zarumieniona, Geeti-melodia oraz chłopięce; Kukume-odgłos spadającego deszczu,Hinto-niebieski).

Mój Indiański plecazek




Indianie to kultura żyjąca naturą. Wierzą, że ich przodkowie to zwierzęta (totemy).Modlą się do Manitu czyli źródła światła, życia, ciepła.To społeczeństwo dzieli się na plemiona a one na klany. Zaręczyny odbywały się pomiędzy różnymi klanami, mężczyzna (17l.) podarowywał kobiecie (15l.)  parę koni i jeśli zaprowadziła je do wodopoju oznaczało to zgodę na zaręczyny. Ślub natomiast to uczta oraz wprowadzenie się państwa młodych do tipi(*wigwamu).Porozumiewanie się pomiędzy sobą polegało na piśmie obrazkowym, wampum oraz znakach dymnych (prócz mowy).Na codzień plemiona zajmowały się wychowywaniem dzieci oraz polowaniami czy tez  rzemiosłem.
Dzisiaj Indianie są bardziej cywilizowanym ludem i można ich spotkać, jednak niekoniecznie ich poznamy ponieważ już nie  zawsze noszą ogromnych pióropuszy i nie widać na ich twarzach żadnych znaków wojennych(przynajmniej tak mi wiadomo).



Motyw łapaczów w modzie... Ja mam swój łapacz snów, a ty?
XOXO Węgiel 


P.S.  Szkoda, że nie ma mojej ksywy w słowniku indiańskich imion :P

2 komentarze:

  1. ja nigdy się na indianami nie zastanawiałam !! <3 ŁAdniutki plecakk, fajna pamiątkaa :)
    Zapraszam do mnie ^^
    http://galetasdulces.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczy plecak *.*
    Ja nie interesowałam się nigdy indianami xd

    nutellowee-love.blogspot.com | zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń

krytyka krytyką, ale nie obrazą ...

Kamień

Jestem nademiar dojrzałą osobą . Przynajmniej ja tak myślę . Myślę też, że jestem artystyczną duszą za co niestety mam przerąbane na WF . Rysuję i maluję ale bardziej to pierwsze . Moda nie jest mi dalekim pojęciem choć nie mówie ,że siedzę w niej po uszy . Max. po kolana.

Etykiety

2012 (6) 2013 (30) 2014 (1) Art (3) Film (2) Foty (12) Kamień (14) Kamień and Węgiel (7) Moda (2) Muzyka (6) Nasza Filizofia (11) Ocena (2) Spontan (16) Węgiel (18) Wiosna (5) Zima (4)

Węgiel

Kim jestem? Dręczące pytanie. Jestem uczennica szkoły muzycznej, której odskocznią od życia jest modern, jazz i odrobina baletu. Orientuje się w modzie całkiem nieźle, ale mój gust zmienia się jak pogoda, jest nieprzewidywalny. Do pełni szczęścia potrzebuję czekolady.

Kontak

malezadziorne@gmail.com

*.* Obserwatorzy

Map
Kopiowanie treści ,obrazków,filmików zabronione. Obsługiwane przez usługę Blogger.