wtorek, 11 czerwca 2013

Parasite / Pasozyt

Witam was serdecznie.Mam dzisiaj wam do opowiedzenia o pewnym artyście. Pasożycie.

"Chętnie pomogę!

Sztuka jest dobrem dla społeczeństwa. Coraz częściej ten, wydawałoby się truizm, jest poddawany zwątpieniu, iż sztuka nie dość, że jest niezrozumiała to po prostu w żaden bezpośredni sposób nie daje żadnego dobra.
Próbując zmierzyć się z tą sytuacją chcę w końcu w jawny sposób pomóc potencjalnemu odbiorcy sztuki, każdemu kto chce pomocy."

                                                                                                        -Pasożyt


I teraz zadaję sobie pytanie: Czy ja rozumiem te słowa ? Po głębszym zastanowieniu moja odpowiedź brzmi ' Tak'. czy sztuka jest dobrem dla społeczeństwa? Nie wiem. Już kiedyś toczyłam z moim bratem, jakże zawziętą dyskusję o ' istnieniu dusz artystycznych' ( brat, tata i ja jesteśmy takimi jakby filozofami i często toczymy dyskusje, które nie mają końca ). Nie raz zdarzało mi się oglądać dzieła , w których nie mogłam dostrzec sztuki. Co może mi mówić np. głupi chropowaty, zielony kwadracik, który spotkałam na jednej z wystaw na jakich byłam? A może ktoś kto go stworzył nie jest artystą tylko człowiekiem, który łatwo zarabia na cudzej naiwności? Sama odpowiadałam bratu na takie pytania -Może ten artysta dał tą zieleń by przejawić energię , którą teraz również oglądacze mogą poczuć".Tak, tak.Jeden problem: za dużo jest tutaj słowa może. Dlatego również chciałabym znaleźć kogoś kto mi to racjonalnie wytłumaczy, ale tu jest kolejny znak zapytania- Może sztuki nie można wyjaśnić racjonalnie? Mam nadzieję, że uda mi się porozmawiać na ten temat z panem Pasożytem. Może wtedy coś mi się rozjaśni...


Pasożyt. Człowiek o ogromnej, pozytywnej energii, która optymistycznie nastawia ludzi. Tworzy fantastyczne obrazy 
Zapraszam na bloga, który ukazuje pracę artysty, malarza :
CLICK - !!! CLICK !!! - CLICK
 I pewna szczera prawda, która straszliwie mi przypadła do gustu:

"Artysta tworzy sztukę — to jest jego nadrzędne
powołanie i praca. Za swoją twórczą działalność otrzymuje
wynagrodzenie poprzez sprzedaż stworzonych dzieł lub honoraria
z wystaw/działań artystycznych. Jednakże często zdarza się
sytuacja, w której artysta, chociaż uprawia sztukę namiętnie
i dobrze, to nie może się z niej utrzymać. Zostaje zmuszony do
stopniowego porzucenia swojego zamiłowania do sztuki, na rzecz
bardziej dochodowego zawodu. Tym samym umiera jako twórca.
Chcąc przeżyć, a nawet może więcej, czerpać z własnej
sztuki korzyści, sięgam po idee pasożytnictwa. "


Piękne słowa prawda? Od bardzo dawna już mówi się , że bycie artystą to ciężki kawałek chleba .



" Szatkownica"


Zdjęcie Pasożytniczego atelier

Pluszowe drzewo- Cudowny projekt

Teraz Pan Pasożyt zawziął się za... Budowanie domu w Elblągu? Tak. Akcja polega na zbudowaniu domu z dowolnych przedmiotów zdobytych na ziemi Elbląskiej ( chyba XD ). To się nazywa spontaniczne podejście do życia. Zamieszkując namiot przy osiedlu blokowisk budować dom. Projekt wydaje się być dość...śmieszny,dziwny,optymistyczny,spontaniczny,przyjacielski ? Pożyjemy, zobaczymy wyniki takiej sztuki. Z pewnością zrozumiecie o co chodzi gdy zajrzycie TU !!!


[ Wszystkie zdjęcia pochodzą z http://pasozyt.blogspot.com/



+ jeśli ktoś chce wiedzieć coś o moim guście to azpraszam TU !! Soup.io
XOXO Węgielek - Wasze według tablicy Mendelejewa...

1 komentarz:

  1. oo ciekawe, świetne obrazy ! :) a bycie artystą to chyba najcięższy zawód ...

    OdpowiedzUsuń

krytyka krytyką, ale nie obrazą ...

Kamień

Jestem nademiar dojrzałą osobą . Przynajmniej ja tak myślę . Myślę też, że jestem artystyczną duszą za co niestety mam przerąbane na WF . Rysuję i maluję ale bardziej to pierwsze . Moda nie jest mi dalekim pojęciem choć nie mówie ,że siedzę w niej po uszy . Max. po kolana.

Etykiety

2012 (6) 2013 (30) 2014 (1) Art (3) Film (2) Foty (12) Kamień (14) Kamień and Węgiel (7) Moda (2) Muzyka (6) Nasza Filizofia (11) Ocena (2) Spontan (16) Węgiel (18) Wiosna (5) Zima (4)

Węgiel

Kim jestem? Dręczące pytanie. Jestem uczennica szkoły muzycznej, której odskocznią od życia jest modern, jazz i odrobina baletu. Orientuje się w modzie całkiem nieźle, ale mój gust zmienia się jak pogoda, jest nieprzewidywalny. Do pełni szczęścia potrzebuję czekolady.

Kontak

malezadziorne@gmail.com

*.* Obserwatorzy

Map
Kopiowanie treści ,obrazków,filmików zabronione. Obsługiwane przez usługę Blogger.